Tuesday, August 11, 2015

Två sommarklänningar

S brukar ofta sitta med när jag surfar på tygsajter, och hon är nästan alltid översvallande positiv. Ååååh vad fint mamma, SÅN tröja vill jag ha, etc etc. När jag beställde från Tyglycka valde hon ut det här tyget med "regnbågiga diamanter". Såklart att det skulle bli en klänning i favoritmodellen. Som vanligt blev det ett lite skevt foto, men jag lovar, klänningen är rak!


När jag ändå höll på kunde jag lika gärna sy en till, och S fick välja fritt bland de tillräckligt stora bitar tyg jag hade i skåpet. Direkt valde hon brandbilarna, polisbilarna och ambulanserna. Härligt att det tyget fortfarande är lika populärt som när hon fick sin första tut-tut-tröja. Tur att jag köpte en stor bit till av tyget efter att min första halvmeter tog slut.


Mönster
Circus horse stl 104 från Ottobre 4/2013

Material
Jersey med diamanter från Tyglycka
Jersey med utryckningsfordon från JNY
Interlock till kantband från JNY

No comments:

Post a Comment