Wednesday, July 8, 2015

Kortärmat ett år senare

För snart ett år sen föddes lilla E, mitt i den mest intensiva värmebölja jag kan minnas (ehh ja att vara höggravid och sedan nyförlöst kan ju ha förstärkt min upplevelse något). Sin första tid spenderade E i kortärmade bodies. Därför känns det lite speciellt att få klä henne i sådana nu igen, när värmen äntligen kommit. Dessa i storlek 80 är dock en liten aning större än de i stl 50-56 hon hade förra sommaren...


Två stycken kortärmade bodies blev sydda på en och samma gång, med samma mönster, samma färg på kantbandet, samma det mesta. Effektiv sömnad! Den vänstra är sydd i ett av mina favorittyger, och den högra fick jag ut av biten jag fick kvar när jag sytt S klänning.

Mönster
Warmly wrapped omlottbody, omgjord till vanlig raglanbody med knäppning i ena raglanärmen, och med kort ärm istället för lång. Storlek 80. Originalmönstret kommer från Ottobre 6/2013.

Material
Jersey "varieté" från Liandlo. Jersey "kattcirkus" från Strömming. Svart interlock från JNY.

No comments:

Post a Comment